ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 26 W WARSZAWIE

TECHNIKUM nr 24, SZKOŁA POLICEALNA nr 17

  Zespół Szkół Nr 26
 
 

Miło nam poinformować,iż w tegorocznym XXII Rankingu Liceów i Techników Perspektywy 2020, nasza szkoła-Technikum nr 24 uplasowało się na 13 miejscu w Warszawie wśród techników, 35 na Mazowszu i 218 miejscu wsród techników w Polsce. Zostaliśmy odznaczeni tytułem honorowym „SREBRNEJ SZKOŁY 2020”


Zapraszamy do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkoły

Szanowni Państwo! Informujemy że placówka od dnia 17 maja 2021r. pracuje zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Harmonogram zajęć lekcyjnych w dniach 17-28 maja 2021r. (tzw. hybrydowy)

  Lekcje w trybie zdalnym podział wg. klas (uczniowie pozostają w domu) Lekcje w trybie stacjonarnym podział wg. klas (uczniowie przychodzą do szkoły)
I tydzień
17-21 maja
1AI; 1BI; 1CI; 1DGP; 1EGP; 2EG; 2FG; 2FGP; 2GGP; 2HGP 2AT; 2BT; 2CT; 2DT; 2AI; 2BI; 2CI; 2DI; 2EI
II tydzień
24-28 maja
2AT; 2BT; 2CT; 2DT; 2AI; 2BI; 2CI; 2DI; 2EI 1AI; 1BI; 1CI; 1DGP; 1EGP; 2EG; 2FG; 2FGP; 2GGP; 2HGP

Od dnia 31 maja 2021 roku zajęcia dla wszystkich klas będą się odbywać stacjonarnie w szkole z zachowaniem reżimu sanitarnego.

Happening – „Jeden dzień w PRL-u”

12 listopada 2012 r. w Zespole Szkół NR26 w ramach realizacji projektu Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych odbył się happening „Jeden dzień w PRL-u”, który był zwieńczeniem realizowanego od lutego, 2011 r. projektu „…Przeżyj to sam Polskie drogi do demokracji.”

Pod opieką p. Karoliny Jóźwiaczuk, p. Moniki Malickiej oraz autora projektu p. Pawła Włoczewskiego – nauczyciela historii, uczniowie – uczestnicy happeningu i wcześniejszych warsztatów historycznych „ … Polskie drogi do demokracji” przygotowali scenki z życia z lat 80 – tych XX w.

Uczniowie przenieśli się trzydzieści lat wstecz, bowiem wszyscy biorący udział w happeningu zostali ubrani w stroje i rekwizyty z epoki. Całości dopełniła niemal autentyczna scenografia, część sal w szkole zmieniła na tę okazję swoje przeznaczenie. Powstały:

Sklep Mięsny, Posterunek Milicji Obywatelskiej, Urząd Bezpieczeństwa Publicznego czy Biuro Przepustek.

Wszyscy uczniowie szkoły znaleźli się w realiach tamtych czasów, mogli doświadczyć niedogodności dnia codziennego i na „własnej skórze„ przekonać się jak Milicja traktowała obywateli. Zobaczyli jak funkcjonował system bezpieczeństwa i czym zajmował się cenzor.

W sklepie mięsnym ustawiła się, więc kolejka w oczekiwaniu, że może „coś rzucą”, a panie ekspedientki bynajmniej nie stosowały się do zasady „klient nasz pan”. Wśród kolejkowiczów tory rozmów zeszły, więc na tematy trudności aprowizacyjnych i pomysłów na „zorganizowanie” jedzenia poza reglamentacyjnym przydziałem.

Niektórzy byli zmuszeni do „załatwienia sprawy” w Urzędzie Bezpieczeństwa, inni wcielili się w role opozycjonistów zatrzymanych i internowanych przez funkcjonariuszy UB. Ktoś miał za zadanie napisanie tekstu, który miał przejść przez cenzurę.

Nie obyło się też bez przesłuchań „wichrzycieli”, a po wprowadzeniu przez władze państwa „stanu wojennego” po szkole jak po ulicach krążyły patrole ZOMO i Ludowego Wojska Polskiego, legitymując każdego, kto stanął na ich drodze. Każdy uczeń-obywatel musiał mieć specjalną przepustkę, a to wiązało się z odwiedzeniem miejsca gdzie były one wydawane- biura przepustek.

Zwieńczeniem happeningu była manifestacja z hasłami „Chcemy chleba”- rozpędzona przy pomocy pałek i gazu przez odział ZOMO. Sceny rozegrały się na placu przed budynkiem do szkoły.

Uczniowie po zakończeniu happeningu wypełnili ankietę ewaluacyjną, a uczestnicy warsztatów otrzymali nagrody książkowe.

 

Paweł Włoczewski
Nauczyciel historii

 

Opracowanie tekstu i podpisów zdjęć
Anetta Kubiś

Comments are currently closed.