
Miło nam poinformować,iż w tegorocznym XXII Rankingu Liceów i Techników Perspektywy 2020, nasza szkoła-Technikum nr 24 uplasowało się na 13 miejscu w Warszawie wśród techników, 35 na Mazowszu i 218 miejscu wsród techników w Polsce. Zostaliśmy odznaczeni tytułem honorowym „SREBRNEJ SZKOŁY 2020”
Szanowni Państwo! Informujemy że placówka od dnia 19 października 2020 r. pracuje zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 |
Ważne informacje dla maturzystów. |
Podsumowanie realizacji projektu
Perspektywy szkolnictwa zawodowego w Europie – wymiana doświadczeń polskich i brytyjskich nauczycieli w kwestii podnoszenia jakości i skuteczności kształcenia młodzieży.
Nr projektu: 2012-1-PL1-LEO03-27173
Okres realizacji: 16-08-2012 – 31-10-2013
Beneficjent: Zespół Szkół NR 26 w Warszawie
Partner zagraniczny: The EuroPartnership Agency Ltd.
Tamar Science Park, 1 Davy Road, PL6 8BX, Plymouth, UK – ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO, UKK4 – Devon
Streszczenie projektu:
Głównym celem projektu było zachęcenie środowiska nauczycielskiego do wprowadzania zmian (innowacji) w zakresie metod nauczania, w tym nauczania zawodu, opieki nad uczniem o indywidualnych potrzebach, przeciwdziałania wykluczeniu z systemu edukacji z różnych przyczyn, szczególnie społecznych, funkcjonowania placówki szkolnej w środowisku lokalnym oraz współpracy szkoły zawodowej z przedsiębiorstwami małymi lub średnimi. Dlatego też celami operacyjnymi projektu było:
- zdobycie przez uczestników wiedzy na temat funkcjonowania brytyjskiego systemu edukacyjnego i porównanie go z polskim na etapie gimnazjum i szkoły średniej, szczególnie szkolnictwa zawodowego,
- zapoznanie się z formami współpracy przedsiębiorców angielskich ze szkołami zawodowymi i metodami rozpoznania potrzeb rynku pracy oraz sposobami dostosowania kierunków kształcenia zawodowego do wymagań rynku w Wielkiej Brytanii (funkcja praktyk i staży w procesie nabywania kompetencji zawodowych),
- porównanie przyczyn niepowodzeń szkolnych młodzieży brytyjskiej i polskiej, wzbogacenie wiedzy na temat różnych form przeciwdziałania temu zjawisku,
- zapoznanie się z warunkami pracy nauczyciela angielskiego, stosowanymi przez niego metodami nauczania, aktywizującymi i motywującymi ucznia, z formami współpracy z rodzicami i instytucjami wspierającymi szkolnictwo,
- porównanie działań polskiej i brytyjskiej szkoły podejmowanych w celu włączenia do systemu edukacji uczniów obcokrajowców, w tym metod nauczania języka rodzimego jako obcego.
Specyficzne cele wymiany doświadczeń zostały skorelowane z potrzebami uczestników. Celem długofalowym projektu było wpłynięcie na postawę uczestników zaangażowanych w proces edukacyjny tak, by stali się bardziej otwarci na zmiany wprowadzane w polskim systemie oświaty i by szukali innowacyjnych rozwiązań problemów szkolnych, inspirując się doświadczeniami szkolnictwa brytyjskiego.
Wymienione cele udało się zrealizować dzięki opracowaniu wspólnie z uczestnikami (na drodze wywiadu) i instytucją przyjmującą (na drodze negocjacji) takiego programu wymiany, by spełnić z jednej strony oczekiwania i zaspokoić potrzeby uczestników, a z drugiej by zrealizować cele założone w projekcie.
Pobierz / download
Comments are currently closed.