ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 26 W WARSZAWIE

TECHNIKUM nr 24, SZKOŁA POLICEALNA nr 17

  Zespół Szkół Nr 26
 
 

Miło nam poinformować,iż w tegorocznym XXII Rankingu Liceów i Techników Perspektywy 2020, nasza szkoła-Technikum nr 24 uplasowało się na 13 miejscu w Warszawie wśród techników, 35 na Mazowszu i 218 miejscu wsród techników w Polsce. Zostaliśmy odznaczeni tytułem honorowym „SREBRNEJ SZKOŁY 2020”


Zapraszamy do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkoły
Dzień otwarty dla zawodu Technik Informatyk do spotkania na TEAMS podczas dnia otwartego 15.04.2021 (godziny 17:30-18:30) Dzień otwarty dla zawodu Technik Grafiki i Poligrafii Cyfrowej do spotkania na TEAMS podczas dnia otwartego 15.04.2021 (godziny 17:30-18:30)

Wyniki egzaminów zawodowych z sesji styczeń-luty 2021.

Szanowni Państwo! Informujemy że placówka od dnia 19 października 2020 r. pracuje zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Prosimy o śledzenie informacji na bieżąco na stronie www oraz w dzienniku Librus.

Ważne informacje dla maturzystów.

Warsztaty dla młodzieży „Zagraj w gry – zaprojektuj świat”

7 marca w naszej szkole z udziałem młodzieży – uczniów wszystkich poziomów nauczania Technikum Informatycznego odbyły się interdyscyplinarne warsztaty w ramach projektu „Zagraj w gry – zaprojektuj świat”. Projekt powstał we współpracy nauczycieli Zespołu Szkół NR 26: p. Agaty Stępień i p. Haliny Grabowskiej z nauczycielami akademickimi: prof. Januszem Bujnickim i dr Krystianem Kwiecińskim.

Zajęcia dla młodzieży prowadzili wybitni naukowcy różnych dziedzin nauk: bioinformatycy z Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie: prof. Janusz Bujnicki i dr Grzegorz Łach, fizyk, oraz architekci z Politechniki Warszawskiej: dr Krystian Kwieciński i pani Dorota Kabała.

Naukowcy pokazali uczniom jak gry komputerowe mogą posłużyć do zaprojektowania cząsteczki RNA oraz obiektu sportowego.  Uczniowie poznali grę EteRNA i oprogramowanie KetchUp. Mogli porównać zasady, którymi rządzi się świat nanocząsteczek z regułami projektowania przestrzeni publicznej.

Podczas zajęć uczestnicy mieli okazję przekonać się, że gry komputerowe mogą być nie tylko dobrą zabawą, ale i narzędziem badawczym, a także służącym projektowaniu szkolnej przestrzeni sportowej, jaką jest, np. boisko.

Celem warsztatów było zachęcenie młodzieży do rozwijania swoich zainteresowań w kierunku znajomości nowych technologii i możliwości kształcenia z nimi związanych.

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu prowadzących i równie wielkiemu zaangażowaniu uczestniczących w warsztatach uczniów, ci ostatni mieli okazję przekonać się, że nauka nie musi być nudna, a wręcz przeciwnie. Samodzielna praca badawcza i projektowanie daje dużą frajdę i satysfakcję.

Jesteśmy dumni, że szkoła, dzięki uprzejmości Pani dyrektor Bożeny Wróblewskiej, mogła gościć tak uznanych naukowców – odnoszących międzynarodowe sukcesy i mamy nadzieję, że autorskie prace naszych uczniów stworzone pod kierunkiem znakomitych fachowców będą wstępem dla dalszej realizacji wspólnego projektu.

Agata Stępień

Nauczyciel biologii

 

Comments are currently closed.