Zespół Szkół Nr 26

• TECHNIKUM NR 24,
  • SZKOŁA POLICEALNA NR 17

Komunikaty i ogłoszenia

Zespół Szkół nr 26 informuje, że boisko szkolne jest dostępne dla mieszkańców od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00-20:00

Zapraszamy na relacją z wycieczki klasy 2Ci – DZIEŃ PIERWSZY

„Należy podróżować, by się czegoś nauczyć”.
Mark Twain

W środę 9 października br. o 6.00 rano wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę.
Pierwszego dnia zwiedzaliśmy dawną stolicę Polski – Kraków – miasto królów, historyczne serce Polski, ostoję kultury i sztuki. Część z nas była już kiedyś w Krakowie, ale miasto to ma tak niezwykły klimat oraz pełne jest tak wspaniałych zabytków, że chętnie tu przyjechaliśmy. Tego dnia przeszliśmy trasę zwaną Drogę Królewską i zobaczyliśmy:

Barbakan – pomnik Grunwaldzki, Plac Matejki,
ul. Floriańską – Brama Floriańska, Jama Michalika, dom Jana Matejki
Rynek Główny – malownicze kamienice dookoła, Sukiennice (w których mieszą się liczne kramy z różnorodnymi pamiątkami, dziełami rzemiosła artystycznego i biżuterią), Wieża ratuszowa, Bazylika Mariacka – tam podziwialiśmy późnogotycki ołtarz Zaśnięcia najświętszej Maryi Panny dłuta Wita Stwosza, Kościół św. Wojciecha, okazały pomnik Adama Mickiewicza. Oprócz tego udało nam się odwiedzić Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach, gdzie mieliśmy okazję podziwiać dzieła m.in. Piotra Michałowskiego, Jana Matejki, Jacka Malczewskiego, Artura Grottgera, Józefa Chełmońskiego i Leona Wyczółkowskiego,
Dzielnicę uniwersytecką
 – Collegium Maius,
Pałac Biskupi –Kościół Franciszkanów z pięknym secesyjnym witrażem autorstwa Stanisława Wyspiańskiego “Bóg Ojciec”, znany także pod nazwą “Stań się”,
ul. Grodzką – kościół św. Piotra i Pawła, kościół św. Andrzeja,
Wzgórze Wawelskie – dziedziniec wewnętrzny Zamku Wawelskiego wraz z krużgankami, katedrę.
Na wzgórzu przywitała nas ziejąca ogniem rzeźba przedstawiająca legendarnego Smoka Wawelskiego.

Wreszcie usatysfakcjonowani i pełni wrażeń pojechaliśmy do hotelu, by wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z pierwszego dnia wycieczki.